Regler och villkor

 
BESTÄLLNING:


Jag är ny på eCiggshop.se, hur beställer jag hos er? 
Först och främst välkommen. Vi hoppas att du kommer att gilla vårt varusortiment och ser fram emot att få dig som kund. Önskar du beställa varor, väljer du bara den eller dem varor du önskar (kom ihåg ev. att ändra färg) och klickar på ”köp nu”. När du har samlat alla dem varor du önskar att købe, klickar du på ”gå till kassan”. Du kan då dubbelkolla, att dem beställda varorna är korrekta och därifrån gå ”vidare till betalning”. Här skriver du in namn, adress och väljer betalningsform och avslutar med att godkänna. Du har här också möjlighet att välja en annan levransadress än din betalningsadress. Det kan vara bra om du har möjlighet att ta emot leveransen på din arbetsplats.

Kan jag ändra min beställning efter att den är godkänd?
Det är desvärre inte möjligt att ändra på redan lagda beställningar, då ordrarna packas och skickas löpande. Det du bör göra då är att sända ett mail till eCiggshop.se med de ändringar du har till ordern. Skriv gärna i mailets ämnesfält att mailet rör ändringar eller annulleringar, så prioriterar vi mailet. 

Kan jag beställa per mail, telefon eller fax?
Vi har för tillfälligt endast möjlighet att ta emot ordrar genom eCiggshop.se. Om du har frågor angående de produkter som du har beställt, är du naturligtvis välkommen att kontakta oss.

Har ni en butik jag kan besöka?
Vi har i dagsläget butiker i Malmö (Amiralsgatan 16) och Strömstad (Västra Klevgatan 3)

Kan jag få mängdrabatt?
Vi har vissa varor som t.ex. 3 pack där mängdrabatt ingår.

Jag upplever tekniska problem i samband med min beställning, vad gör jag?
Om du upplever tekniska problem i samband med din beställning kan du kontakta oss, så kan vi försöka hjälpa dig med de problem du upplever.


FÖRSÄNDELSE:

Hur lång tid tar det för er att behandla min order?
Vi forsöker naturligvis att behandla alla ordrar fortast möjligt. Vi packar och sänder alla ordrar löpande, så länge vi har de beställda varorna på lager. Vi tar dock förbehåll för leveranssvikt, force majeure och liknande.

Vem står för frakten?
Vi sänder varorna med den svenska och danska posten. Varorna sänds som A-post och de sänds som brev för att hålla kundernas försändelseomkostnader nere. 

Vad kostar försändelsen?
Frakten kostar 39 kr. Köper du för mer än 399 kr får du fri frakt.

När blir mina varor levererade?
Efter att varorna har kommit till vårt lager, tar det normalt mellan 1-2 arbetsdagar innan du mottager dina varor.

Vad händer om jag inte är hemma vid leveranstillfället?
Om du inte är hemma och ditt paket inte får plats i brevlådan lägger posten normalt sätt, en avisering i din brevlåda så du kan hämta ditt paket på posten. Normalt sätt ligger din leverans på posten för avhämtning i 14 dagar, innan den returneras till oss. Du kan välja att få din leverans levererad till den adress där du har lättast att motta den, som t.ex. din arbetsplats. 


ORDERSTATUS:

Blir jag informerad om levereringstidspunkten?
Ja, i det ögonblick dina varor lämnar vårt lager sänder vi ut ett mail till dig. 

Får jag tillgång till ett track & trace nummer?
Då vi sänder varor som brevpost och inte som paketpost, upprättas det dessvärre inte track & trace på försändelserna.

Jag har inte mottagit någon orderbekräftelse?
Om du inte mottager en orderbekräftelse när du har lagt din order, ombedes du att kontakta oss. Oftast beror det på att du har angivit en felaktig mailadress. Kom även ihåg att dubbell kolla att vårt mail inte blivit placerat i papperskorgen, innan du kontaktar oss.

Jag har ännu inte mottagit min leverans?
Om du efter att ha mottagit ett mail från oss att din leverans är skickad, och du ändå inte får ditt paket inom 3 arbetsdagar, ombedes du kontakta ditt lokala postkontor för att höra om de har något liggande till dig. Du bör vara säker på att du vid beställning har uppgivit din korrekta adress. Om din levarans inte ligger på posthuset ombedes du kontakta oss, så vi kan undersöke vad som kan vara fel. Kommer din leverans inte fram, får vi tillbaka den i retur och vi har då möjlighet att skicka om den om du så önskar.


FEL OCH SAKER SOM SAKNAS VID LEVERANS:

Vad gör jag, om min försändelse är fel eller ofullständig?
Om du upplever att ditt paket inte innehåller det so du har beställt, ombedes du kontakta oss fortast möjligt. Vi skickar då, kostnadsfritt, ut de rätta varorna som du har beställt eller det som eventuellt fattas i ditt paket.

Finns det någon garanti att man blir nöjd?
Vi jobbar med att göra våra kunder nöjda och hoppas verkligen att du är nöjd med det du beställer och mottager. Skulle du mot förmodan inte vara nöjd, ombedes du kontakta oss så vi kan försöka hjälpa dig på bästa möjliga sätt.


ANNULLERING OCH RETURNERING: 

Hur ångrar jag ett köp?
På eCiggshop.se har du 30 dagars full retur rätt i förbindelse med ett köp. Om du ångrar ett köp omedelbart efter att den är lagd,om bedes du kontakta oss med det samma. Ange i ämnesfältet att det gäller ”ångrar mitt köp”, så att vi kan försöka hinna annullera ordern innan den hinner skickas. Om varorna redan är skickade har du möjlighet att neka att ta emot paketet. Om du redan har mottagit varorna och ångrar dig, ska du sända dem i retur till oss. Varorna ska naturligtvis vara oanvända när vi mottager dem i retur. Om du har mottagit varan, får du sjäv stå för frakten när din leverans skickas i retur. Var uppmärksam på, att du skickar varorna i retur i välpaketerat paket/kuvert och att ditt namn samt adress tydligt framgår. Observera! Vi accepterar inte brev med postförskott.

Hur får jag pengarna i retur?
Du får givetvis dina pengar i retur om du ångrar ditt köp. Så snart vi mottager varan i retur ser vi till att dina pengar blir insatta på ditt kreditkort eller ditt Paypal konto.

Reklamation
Det ges efter köplagen § 2005:59 en reklamationsrätt på 24 månader på alla varor. Observera dock att såväl batterier som atomizers/cartomizers är forbrukningsvaror/slitdel, och man kan inte förvänta sig att de håller för evigt samt att detta inte täcks av garantin. Det kan härutöver heller inte reklameras över handhavande fel, misskötsel, överbelastningt, vårdslös behandling eller felaktig användning.

Reklamationer ska alltid anmälas i rimlig tid efter att du har konstaterat ett fel. Var vänlig kontakta oss, så vi kan undersöka om det är ett fel som vi kan hjälpa till med, eller om vi ska ta tillbaka varan i retur. Anser vi att reklamationen är berättigad, har du som kunde rätt till antingen omleverans eller återkö. Det vanligaste ärdå att vi sänder en retursedel som du ombedes utnyttja så att du inte ska stå för fraktkostnaderna vid en retur. 


HANDELSVILLKOR OCH BETALNING:

Vilka betalingsmöjligheter har jag?
Du kan på eCiggshop.se välja mellan följande betalingsmöjligheter: VISA, VISA Dankort, Mastercard, American Express samt Discover.

Kan jag betala på faktura?
Vi skickar desvärre inte varor på faktura eller postförskott.

När dras betalningen från mitt kort?
Vid betalning med de olika korttyperna blir betalningen genomförd i det ögonblick dina varor skickas härifrån. Med PayPal går betalningen däremot igenom så fort du godkänner transaktionen. Detta är en del av PayPal´s villkor och bestämmelser och är således inget som eCiggshop.se har inflytelse på.

Är moms tillagt köpet?
Ja, alla priser är inklusive 25% moms och där tillkommer inte yterligare moms vid sälj och köp inom EU.

Betalningen vill inte gå igenom?
Det kan finnas många orsaker till att betalningen avvisats. Oftast beror det dock på att kontaktuppgifterna är fel inskrivna. Du ombedes därför att läsa vägledningen noggrant när du uppger adress samt kontaktuppgifter. Har du några frågor eller tvivel angående detta är du välkommen att kontakta oss.

Förbehåll
eCiggshop.se förbehåller sig rätten till ändring av all information inkl. men ej begränsade till, priser, tekniska specifikationer och produkterbjudande utan föregående avisering.


DINA PERSONUPPLYSNINGAR:

För att handla på eCiggshop.se sk du bl.a. ange namn, adress och din mailadress. Dessa upplysningar använder vi naturligvis endast för att sända varorna till rätt adress samt för att kunna kontakta dig. Dessa upplysningar kommer inte användas i marknadsförings syfte med undantag om du själv aktivt inte ger ditt godkännande till detta. 

Logstatistik 
Vi använder logstatistik för att samla information som kan ge en bild av hur många besökare vår website har, hur de kommer fram osv. Ändamålet med logstatistiken er således att optimera websiten och dess funktion.

Cookies
Vi använder cookies med det ändamål, att göra sidan lättare att använda för vora kunder. Om du vill ta bort dina cookies kan du göra detta under menyn Funktioner -> Internetinställningar -> Ta bort cookies.

Betalningssäkerhet
Vi erbjuder användning av en säker server. All medföljande känslig / kreditinformation överförs via Secure Socket Layer (SSL) teknologi och sedan krypterade i vår betalning gateway leverantörer databasen endast att vara tillgänglig för dem som godkänts med särskilda rättigheter för dessa system, och är skyldiga att hålla informationen konfidentiell.
Efter en transaktion kommer din privata information (kreditkort, personnummer, ekonomi, etc.) inte lagras på våra servrar.


KONTAKTINFORMATION:

Hur kontaktar jag er?
Du kan kontakta oss via eciggshop@nordicecigg.com. Vi kommer att besvara din mail fortast möjligt och strävar efter att besvara ditt mail inom 2 arbetsdagar.

Vad är er adress?
Önskar du skicka vanlig post till oss eller returnera en vara är vår adress:

Nordic eCigg
Amiralsgatan 16
Malmö 21 155
Sverige